Groep 8 op kamp naar 't Zaandhoes in Losser, 13 tm 15 juni 2023

DAG 1

Dinsdag 13 juni 2023, is groep 8 op tijd vertrokken en onze dank aan iedereen die ons heeft uitgezwaaid. Vanwege ‘t warme weer moesten we vaak stoppen om even wat te drinken. Geeft niet want we hadden geen haast. Reisdoel 1 was Dreiländersee via Gronau. Dit verliep prima en een veel gestelde vraag was: “Zijn we er al”? Zo tegen 11:15 uur waren we er en tot onze verrassing was meneer Matthijs er ook. Heel leuk! Hier hebben we genoten van de omgeving, onze lunch opgemaakt en een enkeling ging even met de voetjes het water in. Na een ijsje of een slush-puppy (zoiets) gingen we weer verder richting Losser. Dit was gelukkig een kort ritje. Onze koffers en de boodschappen waren er al gebracht. Onze dank meneer Erik.

Daarna hebben we indeling gemaakt wie waar gaat slapen…….even bijkomen en dan de buurt verkennen. Naar de vijver en de uitkijktoren (niet iedereen durfde dit trouwens). Wel mooi hier hoor. ’s Avonds weer op de fiets richting Losser voor een patatje, dit vonden ze erg lekker. Ondertussen best warm, dus goed insmeren en veel drinken. In de avond waren er ook enkele collega’s geweest. Dit vonden we erg gezellig. Daarna alle luchtbedden opgeblazen en klaar om te slapen!? Nee hoor, eerst paar maskertjes doen samen met de juffen en iedereen deed mee. Heel gezellig allemaal. Voor ‘t slapen nog een kopje thee met koekje. O ja, ze moesten ook douchen, opfrissen en tanden poetsen. Kortom een geslaagde eerste dag. In totaal bijna 30 km gefietst, knap hoor. Af en toe was een pleistertje nodig. Nogmaals onze dank aan alle juffen, meesters, ouders en natuurlijk de kinderen voor de mooie start. Morgen dag 2, we gaan ‘t zien. Doei, groeten van groep 8. 😀

DAG 2

Ook vandaag een topdag gehad net als gisteren. Wat we vandaag allemaal hebben gedaan? Nou best veel: (en wat hebben we een geluk met het weer)

Samen ontbijten.

Vadercadeau maken.

Lekker zwemmen.

Shoppen, zakgeld uitgeven in Losser (daar is ook een Die Grenze…).

’s Avonds barbequen met z’n allen, de juffen en de meesters waren er ook. Dit was heel lekker en gezellig.

Een late-night snack gedaan, noedels gegeten.

Daarna alvast inpakken voor de volgende dag. Meneer Erik zou al vroeg voor de deur staan met zijn busje om weer alles mee te nemen. En we hebben ook een taakverdeling gemaakt voor de volgende dag. We moeten het gebouw natuurlijk wel netjes achterlaten. Als laatste weer douchen, tanden poetsen, beetje kletsen en naar bed. Prima dag weer vandaag. Morgen alweer de laatste dag, wat gaat het toch snel!

DAG 3

Vandaag de laatste dag van onze schoolreis. We moesten op tijd opstaan want meneer Erik zou komen om alle bagage weer mee te nemen (nogmaals dank meneer Erik). Daarbij komt ook nog dat we ’t gebouw moesten schoonmaken voor de oplevering. Dus een taakverdeling voor iedereen en aan ’t werk. Dit verliep prima. Complimenten voor groep 8!! Maar eerst ontbijten en je eigen bagage opruimen. Goed dat we gisteravond al een beetje waren begonnen met inpakken.

Laatste locatie van deze schoolreis was pretpark Hoge Boekel. Wat was dit leuk en groep 8 heeft echt genoten. Dit was een mooie afsluiting, ze hebben erg leuk gespeeld samen. Lekker patat gegeten met een drankje en een ijsje. Trouwens, we hebben ook genoten van de fietstocht van Losser naar Enschede.

De ontvangst op school was super en onze dank aan alle juffen, meesters en ouders/verzorgers die er waren. Natuurlijk had school iets te drinken geregeld voor ons. Top!

Ook dank aan juf Natascha, juf Aleysha, juf Sandra, juf Alex en alle andere juffen en meneren voor hun inzet voor de schoolreis van groep 8. Juf Annie bedankt voor het bijhouden van de website/facebook. 👍

We zijn ook trots op onze leerlingen, ze hebben het leuk gehad. Ze hebben het goed gedaan. Het was gezellig en we hebben samen genoten. Groep 8 is weer een ervaring rijker. Dit pakt niemand van ze af en dit zullen ze niet zo snel vergeten.

De laatste weken gaan we verder met de eindfilm voor de afscheidsavond. Wat gaat de tijd toch snel. Tot ziens allemaal!👋