SINTERKLAAS 2022

Vrijdagmorgen 2 december 2022.

Eindelijk was het zover. Na veel nachtjes wachten zouden de Sint en zijn Pieten obs Harry Bannink bezoeken. Eh ……. dat was in ieder geval de verwachting.

We hadden ons allemaal op het koude plein verzameld in afwachting van de Sint en zijn Pieten. Om goed half negen kwam er met veel lawaai een busje de parkeerplaats opgereden. We zagen een staf…. Ja hoor daar was hij dan.

Nou nee. Uit het busjes stapten twee Pieten waarbij de een de mijter en de staf van de sint droeg. ☹️Juf Sandra ging er op af en vroeg aan de Pieten wat er aan de hand was en waar Sinterklaas bleef. “Hij lag nog te slapen na een nacht hard werken en toen dachten wij dan nemen wij het over”. Dat was naturlijk niet de bedoeling. Maar wat nu?

De Pieten vonden het allemaal wel gezellig. Bij de kinderen zag je de teleurstelling want ze hadden toch echt Sinterklaas verwacht. 😟

Opeens hoorden we sirenes en zagen we blauwe zwaailampen. Een politieauto en een politiebusje stopten voor school. De deur van het busje ging open en wie stapte daar uit? SINTERKLAAS (met de baret van Piet op zijn hoofd.)!!!😅🎉

Nadat Sinterklaas, juf Sandra en de 4 agenten een hartig woordje met de Pieten hadden gesproken kon het feest eindelijk beginnen.

Veel blije gezichten, veel dans, veel sketches, veel muziek, veel cadeaus, voorlezen, dansen met Piet, lekker smikkelen….. het kon allemaal vandaag tijdens het Sinterklaasfeest. Ook de zieke kinderen en juffen werden niet vergeten. Zij konden ook rekenen op een bezoek.