Vacature MR oudergeleding

Enschede, april 2021

Beste ouders,

Een van onze medezeggenschapsleden gaat ons na de zomervakantie verlaten. Daardoor ontstaat er een vacature voor een ouder in de medezeggenschapsraad van onze school voor het schooljaar 2021-2022.

Wat is een MR?

Iedere school heeft een medezeggenschapsraad. De MR praat mee over allerlei onderwerpen die met onze school en het onderwijs te maken hebben. Samen verbeteren we de kwaliteit van het onderwijs, de voorzieningen in het gebouw en de arbeidsomstandigheden. De MR is daarmee dus iets anders dan een oudervereniging, die het team ondersteuning biedt bij het organiseren van allerhande activiteiten op de school. De leden van de MR worden voor een periode van drie jaar gekozen uit de ouders en uit de teamgeleding.

Wat vragen wij van u?

• Interesse in schoolbeleid en schoolregels;

• Affiniteit met vergaderen en het voorbereiden van vergaderingen \ (lezen van stukken);

• Aanwezigheid bij de MR-vergaderingen (ongeveer 1x per 6 weken);

• Een kritische en open houding;

De medezeggenschapsraad vergadert ongeveer een keer in de 6 weken op school.

Het kan ook voorkomen, dat de MR op een ander moment bijeen moet komen.

Voor de zomervakantie zullen de data voor de vergaderingen van 2021-2022 bekend zijn.

Wilt u zich graag inzetten als medezeggenschapslid voor onze school, stelt u zich dan kandidaat.

Vul het gekregen strookje in en lever deze in bij de leerkracht van uw kind.

Als er kandidaten bekend zijn, kunnen alle ouders hun stem uitbrengen.

Wij hopen per ingang van het schooljaar 2021-2022 een nieuw MR lid te kunnen verwelkomen binnen onze MR.

Voor meer informatie kunt u terecht bij leden van de MR.

Ouders: Mersedeh Aikour, moeder van Dina uit groep 8

Team: Juf Herwine (voorzitter) en/of Juf Louise